Előírás

– Az üzemifék – lábfék – ellenőrzéskor a fék akkor jó, ha a teljes pedálút felső harmadában felkeményedik. Egyértelműen hibás a fék akkor, ha a teljes pedálútnak csak a 2/3-nál keményedik fel. Ha ezt tapasztalod, akkor az azt jelenti, hogy elkoptak a fékbetétek. Ha csak a többszöri pedál-pumpálásra keményedik fel a fék, „belevegősödött” a fékrendszer. Abban az esetben, ha a fékpedál folyamatos taposáskor, kis ellenállással, de benyomható a pedál, akkor valahol elszivárog a rendszerből a fékfolyadék. Amennyiben a fékpedál ellenállás nélkül „beesik” a láblemezig ez azt jelzi, hogy elfolyt, elszivárgott a fékrendszerből a fékfolyadék.
A kézifék – rögzítőfék – ellenőrzéskor a fék akkor jó, ha a fékkar behúzásakor a kattanások száma 3 – 6 közé esik. A rögzítő-féknek a (fékkar felsőállásában) az autót 20%-os lejtőn meg kell tudni tartania.

Vélemény, hozzászólás?