Előírás

– Az autót körbejárva, szemrevételezd, hogy puha-e, látsz-e rajta kidudorodást, szakadást, egyéb felületi sérülést, esetleg olajfoltokat. Ellenőrizd a futófelület barázdáinak mélységet, melynek 1,6 mm-nél nagyobbnak kell lenni. A gumi-abroncs az egész járművön azonos méretű és szerkezetű vagy (radiál) vagy (diagonál) lehet. Azonos tengelyen azonos mintázatúnak kell lennie az gumi- abroncsoknak. Ha az előírtnál nagyobb a légnyomás, akkor az abroncs közepe kidudorodik, ennél fogva a közepe kopik, mert csak a közepe érintkezik az úttal. Alacsony légnyomásnál a puhaság miatt, a gumi közepe benyomódik, így csak a gumi pereme érintkezik az úttal, ennél fogva csak a gumi két széle kopik. Ha a gumi egyik vagy másik széle, vagyis egyoldalúan kopik, akkor az a futómű hibájára vezethető vissza. A kagylós kopás pedig a lengés-csillapító hibájára utal.

Vélemény, hozzászólás?